Translate Website

czwartek, 24 listopada 2011

Ciepły szalik lub czapka

... a gdyby tak, w tym roku jednym ze świątecznych prezentów, był samodzielnie przygotowany ciepły, wełniany szalik ... albo czapka? Właściwie czemu nie? -  może być.

Ale czasu trochę mało i umiejętności niewielkie, problemy zaczynają się mnożyć. Dam radę nałożyć oczka na druty, oczko prawe, oczko lewe, zakończyć robótkę, zszyć - tyle potrafię, może się uda ...



Przygotowanie szalika

1. Rozmiar uniwersalny, odpowiedni dla dziecka i dla osoby dorosłej.
Ścieg: 3 oczka prawe, 2 oczka lewe. Szerokość szalika 24 cm, długość 54 cm. Przy końcu nieco luźniejszy ścieg, w stosunku do tego co było na początku. Robótka zakończona.
Szalik króciutki (właściwie golf), taki do spięcia dekoracyjną broszką.






Przygotowanie czapki

1. Przygotowany wcześniej szalik zszyłam w kilku miejscach ręcznie, tak aby uwypuklić jeszcze bardziej dzianinę, aby powstały 4 ozdobne wałeczki (na rys. 1, 2,3, 4) . Zależało mi też na tym, aby czapka nie była zbyt luźna (właściwie wysoka) i też dzięki tym przeszyciom zmniejszyła się szerokość mojego szalika.



2. Zszyłam koniec prostokąta z początkiem (na rys. 5) i powstał komin.



3. Ściegiem fastrygowym zszyłam jeden z brzegów komina i maksymalnie ściągnęłam, tak aby zamknąć górę czapki (na rys. 6). Minimalny otwór jaki pozostał, zaszyłam wełną (można też w tym miejscu doszyć pompon). Czapka gotowa, oto efekt ostateczny :-)